KLUB – časopis členů Prague Business Club - page 53

a mnohem levněji
firmu co nejvýhodnější ve všech zemích, kde působí. Pak se paradoxně
dost často stává, že zaměstnanci české filiálky korporace cestují za vyš-
ší ceny, než by si dokázali zajistit vlastními silami.
Pokud však taková centralizace neexistuje, provádějí se velmi často
nákupy letenek a ubytování nahodile, popřípadě je řeší zaměstnanci
v administrativní části firmy. A zde nastávají problémy, plynoucí buďto
z neznalosti principů turistického byznysu, z nedostatečné motivace
na efektivním nákupu či dokonce z korupce, kdy si letecké a hotelové
společnosti předcházejí asistentky, které u nich objednávají, odměnou
v podobě voucherů na nákup zboží či služeb, či zvýhodněním nákupu
jejich vlastních služeb.
Existuje však ještě další možnost, a tou je využívání služeb globál-
ního operátora nikoliv zprostředkovaně, ale napřímo, bez nutnosti
využívání nějaké agentury či prostředníka. Turistický byznys funguje
ve své podstatě jako kterýkoli jiný v tom smyslu, že čím má naku-
pující subjekt větší nákupní potenciál, tím větší slevu od aerolinek či
hotelu dostane. Část slevy si ponechá pro svůj provoz a zisk a část
této slevy přenechá klientovi, který by ji samostatně nezískal.
Cenová konkurenceschopnost takového operátora je pak odvislá
od efektivity jeho fungování a objemu jeho nákupního potenciálu.
Přestože internet zásadně změnil svět cestování a nákupů sou-
visejících služeb, stále ještě podstatná část klientů využívá pro
své soukromé cesty služeb cestovních kanceláří. Stále větší podíl
cestovatelů si ale již konfiguruje své cesty samostatně a využívá
k tomu veřejně přístupných cestovatelských portálů. Dostupné ceny
jsou zpravidla o něco nižší než přímo v hotelech, ale liší se jen v řádu
jednotek procent.
Až o polovinu nižší ceny
Můžete však za totéž platit podstatně méně, a to až o polovinu, sta-
nete-li se členem celosvětového cestovatelského klubu. Pak význam-
ně ušetříte nejen na pracovních cestách, ale i na svých soukromých,
či zaplatíte méně za cestování či ubytování Vašich obchodních partne-
rů, které platí Vaše firma. A k tomu všemu navíc získáte celosvětovou
garanci nejnižší možné ceny konkrétní letenky či ubytování. Pokud
se totiž kdykoliv od nákupu objeví cena toho samého nižší, obdržíte
nejen celý rozdíl zpět, ale jako bonus ještě 50% tohoto rozdílu.
Tento cestovatelský klub vznikl přibližně před deseti lety v USA
a v současné době je jeho členy více než 20 milionů osob a firem.
Aktivity v České republice jsou na samém počátku, k dnešku vy-
užívá těchto výhod necelá tisícovka Čechů, nicméně tento počet
rychle roste.
Moje konkrétní zkušenost
S cestovatelským klubem jsem se seznámil v květnu tohoto roku.
Za necelý půlrok jsem jeho služeb využil nejen pro privátní cesty (letní
dovolenou), ale i pro nákup letenek pro pracovní účely, a rovněž tak tyto
možnosti využili lidé v mém nejbližším okolí. Oproti běžnýmmetodám,
kterými jsme všichni doposud cestování nakupovali, jsme ušetřili více
než 32%. Poslední zážitek pochází z prodlouženého víkendu na Krétě –
za 4 dny pobytu s rodinou v příjemném apartmá s výhledem na moře
jsme zaplatili méně než za slušný penzion na Šumavě.
Další informace o cestovatelském klubu naleznete na
.
Radovan Mužík
vystudoval ČVUT,
věnoval více než 15 let
marketingovému poradenství,
v roce 2008 založil firmu Fleet
Partners, která se zabývá podporou
středních a malých českých firem
v oblasti efektivního nákupu firemních aut, pojištění, energií,
telekomunikačních, finančních a IT služeb a řady dalších
komodit,
je členem Prague Business Clubu od roku 2012 a kromě
návštěv klubových akcí se ve volném čase věnuje rodině,
sportu, četbě a rockové hudbě.
1...,43,44,45,46,47,48,49,50,51,52 54,55,56,57,58,59,60,61,62,63,...68