KLUB – časopis členů Prague Business Club - page 52

Cestujme chytře
Cestujete rádi? S rodinou, za zábavou,
za různými aktivitami, nebo spíše pracovně
a snažíte se v různých destinacích nalézt
i čas pro sebe, své blízké či koníčky? Rádi
byste cestovali co nejefektivněji a nedělali
kompromisy v kvalitě letů či ubytování?
Jen málokdo v České republice zná
možnost, kterak cestovat dle libosti,
a přitom snížit vaše náklady na pracovní
i soukromé cesty až o 50 %.
Připravil: Radovan Mužík
Fenomén cestování
Cestování, chcete-li – pak cestovní ruch – patří k jedněm z nejvý-
znamnějších ekonomických segmentů dnešní doby. Celosvětově
zaměstnává přibližně 11 % lidí a představuje kolem 10 % celosvěto-
vého hrubého domácího produktu. I proto se většina zemí celého
světa snaží zvýšit svou atraktivitu pro turisty a tím zvýšit svůj
exportní potenciál. Pro desítky zemí je turistický ruch ekonomickým
oborem č. 1 a ve většině států je jedním z nejdůležitějších odvětví
ekonomiky vůbec. 20 nejčastěji navštěvovaných zemí pak inkasuje
tři čtvrtiny veškerých příjmů, pramenících z turistického ruchu,
a významně tak vylepšují svou hospodářskou bilanci. Mimochodem,
zemí s největším počtem návštěvníků je Francie, kam ročně zavítá
desetkrát více turistů než do ČR.
Podle prognózy Světové organizace cestovního ruchu bude v roce
2020 po světě jezdit více než 1,6 miliardy turistů. Kolik celkově
na svých cestách za 6 let utratí, lze velmi těžko predikovat, stejně jako
se složitě dá stanovit, kolik utratí na svých cestách turisté dnes. Jen
pro představu síly turistického průmyslu - podnikatelé v České repub-
lice utrží ročně od zahraničních turistů kolem 150 miliard korun.
Jak funguje turistický byznys
Pracovní cesty lze řešit několika způsoby. Buď jsou cestující zaměst-
nanci velké korporace, a pak zpravidla využívají služeb specializovaných
agentur, nebo mají jejich mateřské společnosti uzavřené nadnárodní
kontrakty s nějakým významným světovým hráčem na trhu cestování.
Nutno podotknout, že tyto kontrakty jsou uzavírány se zřetelem na vel-
ké trhy (= hodně zaměstnanců v dané zemi), nikoliv tak, aby byly pro
1...,42,43,44,45,46,47,48,49,50,51 53,54,55,56,57,58,59,60,61,62,...68